Vanuit het CKG willen we elk gezin, die een hulpvraag stelt, zo goed en zo snel mogelijk helpen. Voor ons start dit verhaal daarom bij de aanmelding van een gezin.
We willen zorgzaam inzetten op een doorgedreven vraagverheldering en verduidelijking van de werking, zo kan een betere inschatting gemaakt worden of ons aanbod effectief de gewenste hulp is. Indien onze hulp niet de meest geschikte hulpverlening zou zijn of die wachttijd niet overbrugbaar is voor het gezin, zijn we steeds bereid om mee alternatieven te verkennen en zo gericht naar andere hulp toe te leiden.
Deze manier van werken leidt tot effectievere hulpverlening voor de gezinnen, waarbij zij tijdens hun zoektocht naar de meest geschikte hulpverlening alvast op de juiste wachtlijst komen te staan en niet bij aanvang van de begeleiding, na een wachttijd, dienen vast te stellen dat er toch geen goede match is met het aanbod van hulpverlening.
Daarnaast willen we ook de wachttijd beperken omdat we ervan uitgaan dat het niet aangewezen is gezinnen jarenlang op een wachtlijst te plaatsen. We doen dit door middel van een aanmeldingsstop, waarbij we tijdelijk geen nieuwe gezinnen meer toevoegen op onze wachtlijsten.
Voor onze STOP 4-7 training ontvangen we heel veel aanmeldingen, om te realiseren wat we hierboven omschreven, verkiezen we om voor de STOP training met een aanmeldingsmoment te werken:
Werkwijze: